Monday 4 May 2015

BB CREAM , CC CREAM DAN DD CREAM

BB CREAM

BB cream yang di kenal sebagai Blemish Balm atau Beauty Balm adalah lebih ringan dari foundation dengan rangkaian formula seperti pelembab, SPF dan antioksidan dengan tingkat coverage medium.

         Jadi tak payah la guna pelembab dan sunscreen bila menggunakan krim ini.Ianya lebih praktikal sebab tak perlu menggunakan banyak produk kecantikan sebelum berbedak.


          Oleh kerana ia ringan daripada foundation, bila guna BB cream ini tidak akan nampak macam memakai topeng atau obvious sangat bermake up dan sesuai untuk di pakai hari-hari dengan make-up yang ringan.

                 
 CC CREAM

CC cream pulak sebagai versi yang formulanya merupakan penyempurnaan dari BB Cream. CC Cream punya beberapa fungsi yang membuat wanita semakin jatuh cinta dengan produk yang satu ini. CC bermaksud Colour Control, Colour Correcting atau Complexion Care.

       Maknanya redness (bintik-bintik merah, bekas jerawat) di wajah akan ditutupi sebab kandungan dari CC cream yang mampu menyamarkan redness tersebut di kulit wajah.



         Dengan formula untuk nutrisi kulit dan mampu membantu mengatasi problem di kulit, maka CC cream menjanjikan dapat menutrisi, mencerahkan, memperbaiki tekstur dan kesihatan kulit, mengandung sunscreen protectiton yang SPFnya lebih tinggi dan juga waterproof. Sesuai sungguh kot untuk kita2 yang berada di  Malaysia ni.

                   DD CREAM

Nama DD sendiri berasal dari Daily Defense atau  Dynamic Do all Cream dan benar-benar memberikan efek yang baik sebagai krim yang merawat kulit.  Berdasarkan namanya maka DD cream tidak terfokus untuk wajah tapi boleh kamu gunakan untuk seluruh bahagian tubuh lain seperti tangan dan kaki.



        DD Cream memberikan kelembapan ekstra pada tubuh dan memiliki formula yang sangat ringan. Dapat membantu menyamarkan noda di kulit sebab warnanya menyerupai kulit yang sesungguhnya, sehingga saat dikenakan warna kulit bahagian yang satu dan yang lain sama dan merata.


P/s: so apalagi tunggu.. jom guna Nurraysa DD MOIST CAKE..
Cream dd pertama yang mesra solat.. sbb ape??  Sbb tiada silicon yg boleh menghalang wuduk utk sampai ke kulit kite.. 😘

Jika berminat jom hubungi sy  016-4129204 (wsp )
Hajar-stokis Muar

No comments:

Post a Comment

JAMU V'HERB NURRAYSA BEAUTY

Fungsi Membantu mengurangkan sakit semasa period Mengaktifkan pembakaran lemak dan membantu menurunkan berat badan Melancarkan al...